Osto- ja toimitusehdot
Seuraavat ehdot koskevat kaikkia asiakkaan tekemiä tilauksia Staypron verkkokaupasta, sähköpostitse, puhelimitse tai katalogin tilauslomakkeella.


Toimitusajat
Suurin osa Staypron verkkokaupassa olevista tuotteista löytyy varastosta. Varastosta löytyvät tuotteet toimitetaan normaalisti internetsivustolla ilmoitetun ajan sisällä. Staypro ilmoittaa asiakkaalle, jos toimitusaika poikkeaa tästä. Viivästystapauksissa asiakas on oikeutettu purkamaan kaupan ilman lisämaksua.


Hinnat
Internetsivustolla ilmoitetut hinnat yrityksille ovat ilman arvonlisäveroa, kun taas yksityisille ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tästä huolimatta hinnat kassalla ostovaiheessa sisältävät aina verot ja mahdollisen toimitusmaksun.


Tilaus
Tuotteet ovat tilattavissa Staypron verkkokaupasta, sähköpostitse tai puhelimitse numerosta 09 4272 0222.


Maksaminen
Staypron verkkokaupassa voi valita maksutavan eri vaihtoehdoista. Kassalle saavuttaessa valitaan sopivin maksutapa, ennen ostoksen vahvistamista. Alle 18 -vuotiaat eivät saa tehdä ostoksia ilman huoltajan hyväksyntää.


Turvallisia maksutapoja yrityksille
Stayprolla kortilla maksaminen on turvallista. Korttimaksut toimivat DIBS:n välityksellä. Kaikki tapahtumat ovat alan standardien mukaan suojattuja.


Laskulla maksaessa teemme yhteistyötä Svea Ekonomi:n kanssa. Valitessa laskulla maksamisen, tulee syöttää yritystunnus, jotta luottotiedot voidaan tarkistaa. Yrityksellä ei tulisi olla maksuhäiriömerkintöjä. Jokainen lasku siirtyy Svea Ekonomi:lle ja maksut tulee tehdä ainoastaan Svea Ekonomi:lle. Laskun maksuaika on 30 päivää. Maksun myöhästymisestä seuraa myöhästymismaksu ja -korko. Laskun maksamatta jättämisestä seuraa laskun siirtäminen perintään.


https://webpay.svea.com/PageFiles/16871/Ostoluoton_yleiset_ehdot_20160823.pdf


Maksutavat yksityishenkilöille
Yksityishenkilöillä on mahdollisuus maksaa ostoksensa kortilla tai verkkopankin kautta.


Lisäksi Staypro tarjoaa yksityishenkilöille mahdollisuuden maksaa tilauksen 14 päivän aikana laskulla Klarnan kautta.


https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/61091/fi_fi/checkout


Maksamatta jättäminen
Jos maksua ei makseta ajallaan, lähetämme muistutuksen tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Muistutusmaksu on 5 euroa sekä korko 8,75% eräpäivästä alkaen. Jos laskua ei ole maksettu 14 päivän kuluttua muistutuksen lähettämisestä, siirretään lasku perintätoimiston hoidettavaksi. Käsittelymaksu 75 euroa lisätään laskun luovuttamisesta perintätoimistolle. Kaikki tuotteet pysyvät Staypron omistuksessa, kunnes lasku on maksettu kokonaisuudessaan.


Rahti ja toimitus
Staypron tuotteet toimittaa Postnord. Yrityksille tarjottu toimitustapa on Postnord DPD eli yrityspaketti suoraan ovelle.


Postnord yrityspaketti: Toimitus suoraan toivottuun yritysosoitteeseen päiväsaikaan. Jos asiakas ei ole paikalla toimituksen tapahtuessa, on asiakkaan noudettava tilaus itse noutopisteestä.


Postnord Mypack: Tilaus toimitetaan lähimpään postiisi tai noutopisteeseen. Posti lähettää noutoilmoituksen tai tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa. Tilauksen voi noutaa silloin, kun se sopii asiakkaalle parhaiten.


Jos tuote toimitetaan jälkitoimituksena, informoimme asiakasta arvioidusta toimitusajasta toimituksen hyväksymiseksi tai perumiseksi. Jos toimitusajat poikkeavat toisistaan huomattavasti, pidätämme oikeuden jakaa toimituksen.


Kuljetusvauriot
Staypro ottaa vastuun tuotteista, jotka ovat vahingoittuneet ennen toimitusta. Jos tuote on hukkunut tai asiakas huomaa sen olevan vahingoittunut, tulee siitä ilmoittaa Postnordiin ja asiakaspalveluun puh. 09 4272 0222. Staypro ei ota vastuuta tuotteista, jotka vahingoittuvat tai katoavat palautustoimituksen yhteydessä.


Noutamattomat tilaukset
Pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta kuljetusmaksun, Postnordin toimitusmaksun sekä käsittelymaksun tilauksilta, joita ei ole noudettu annetun ajan sisällä. Tämä koskee myös tilauksia, jotka ovat toimitettu ilman toimituskuluja.


Peruutusoikeus
Peruutusoikeus on voimassa 14 päivän ajan. Aika raukeaa 14 päivän kuluttua siitä, kun tilaus on vastaanotettu.


Jos peruutusoikeutta halutaan käyttää, asiakkaan tulisi lähettää selkeä viesti Stayprolle esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse, että tämä katuu ostostaan. Viestistä tulee käydä selkeästi ilmi lähettäjä ja että asia koskee peruutusoikeutta. Jotta voit käyttää peruutusoikeutta, siitä on ilmoitettava ennen ajan raukeamista. Viestin voi lähettää asiakaspalveluun info@staypro.fi.


Jos asiakas katuu ostostaan ja haluaa käyttää peruutusoikeuttaan, maksamme takaisin kaikki tapahtumat, lukuun ottamatta mahdollisesti maksettuja toimitusmaksuja. Hyvitykset maksetaan mieluiten samalla tavalla kuin tilaus on tehty. Ehtona on, että olemme saaneet tuotteen takaisin tai todisteen siitä, että tuote on lähetetty takaisin.


Tuotteet tulee lähettää takaisin ilman ylimääräistä viivästystä 14 päivän sisällä siitä, kun peruutusoikeuden käytöstä on ilmoitettu. Asiakas on vastuussa tuotteiden tarpeettoman käsittelyn vuoksi tapahtuvasta arvon laskusta.


Palautus
Palautuksen yhteydessä, asiakkaan olisi hyvä olla yhteydessä Staypron asiakaspalveluun ilmoittaakseen palautuksesta ja informaation saamiseksi.


Staypro tarjoaa asiakkailleen palautusmahdollisuuden, jolla tuotteiden lähettäminen takaisin onnistuu ilman korkeita toimituskustannuksia ja tullimaksuja. Tällöin palautusmaksu on 15 euroa ilman veroa. Maksu vähennetään palautettavasta summasta.


    1. Selvitä palautuksen syy asiakaspalveluun


    2. Saat sähköpostiisi linkin, joka sisältää valmiiksi täytetyn lomakkeen palautusta varten


    3. Lomake on tulostettava vuorokauden (24h) sisällä, jonka jälkeen linkki lakkaa toimimasta.


    4. Lomake kiinnitetään pakettiin ja paketti on valmis palautukseen.


Asiakastyytyväisyystakuu 30 päivää
Peruutusoikeuden lisäksi voimassa on Staypron asiakastyytyväisyystakuu. Tarjoamme 30 päivän palautusoikeuden. Jos asiakas katuu ostostaan, tämä on oikeutettu palauttamaan tuotteen täydellä hyvityksellä, lukuun ottamatta mahdollisesti maksettuja toimitusmaksua. Tuote on palautettava alkuperäisessä kunnossaan ja pakkauksessaan. Menettelynä toimii sama kuin yllä mainittu palautusmenettely.


Takuuehdot
Staypro on vastuussa siitä, että tuote toimii ja säilyttää laadukkuutensa tietyn ajan. Useimmilla valikoimamme tuotteilla on 1-2 vuoden takuu, mutta tietyillä tuotteilla on tätä pidempi takuuaika. Takuutiedot on eritelty tuotekohtaisesti. Jos takuutietoja ei ole, on takuu yksi (1) vuotta. Jos tuote vahingoittuu takuun aikana tavalla, joka katsotaan takuun piiriin, on asiakkaalla oikeus vaatia tuotteen korjaamista. Jos korjauskustannukset nousevat suuriksi, voi kyseeseen tulla tuotteen vaihtaminen vastaavaan.


Viat johtuen seuraavista syistä eivät kuulu takuun piiriin:


    - Onnettomuus sen jälkeen, kun olet saanut tuotteen


    - Laiminlyönti


    - Epänormaali käyttö tai käsittely


    - Jos et noudata käyttö- tai huolto-ohjeita


Jos vika ilmenee, asiakkaan tulisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puh. 09 4272 0222, niin autamme asiakasta palauttamaan tuotteen. Ottaessa yhteyttä asiakaspalveluun, tilausnumero tulisi ottaa esille. Staypro maksaa tässä tapauksessa palautuskuljetuksen, siksi yhteydenotto asiakaspalveluun on tärkeää. Staypro antaa esitäytetyn palautuslomakkeen, jonka asiakas kiinnittää palautettavaan pakettiin.


Reklamaatiot kuluttajaostoksista
Asioidessa yksityishenkilönä, kuluttajansuojalaki pätee, mikä antaa kahden (2) vuoden takuun. Jos tuotteen on tarkoitus kestää huomattavasti pidempään, on raja viisi (5) vuotta. Reklamaatiotapauksessa, on voitava osoittaa, että vika on ollut tuotteessa. Jos näin käy, autamme asiakasta hoitamaan asian.


Jos vika ilmenee, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme info@staypro.fi, niin autamme sinua palauttamaan tuotteen. Ottaessasi yhteyttä, otathan esille tilausnumerosi. Staypro maksaa palautuskuljetuksen, otathan siksi yhteyttä asiakaspalveluun ja pyydä esitäytettyä palautuslippua.


Reklamaatio yritysostoksista
Asioidessa yrityksenä tai käyttäessä yrityksen nimeä kuitissa, on kahden (2) vuoden reklamaatio-oikeus. Reklamaatiotilanteessa, tulee ostajana pystyä osoittamaan, että vika on ollut tuotteessa alusta alkaen.


Jos vika ilmenee, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme info@staypro.fi, niin autamme sinua palauttamaan tuotteen. Ottaessasi yhteyttä, otathan esille tilausnumerosi. Staypro maksaa palautuskuljetuksen, otathan siksi yhteyttä asiakaspalveluun ja pyydä esitäytettyä palautuslippua.


Tavoitettavuus sähköpostitse ja puhelimitse
Jos kysymyksiä ilmenee koskien peruutusoikeutta, reklamaatioita, takuuta tai osto- sekä tilausasioita, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4272 0222 tai lähetä sähköpostia info@staypro.fi. Sähköpostitse esitettyihin kysymyksiin vastataan viimeistään seuraavana arkipäivänä.


Henkilökohtaiset tiedot
Kaikki Stayprolle antamat henkilötiedot käsitellään kunnioituksella ja yksityisyyden suojaa kunnioittaen. Noudatamme kaikkia lakeja ja säädöksiä suojataksemme henkilötietoja. Suostumalla näihin ehtoihin oston yhteydessä, asiakas suostuu henkilötietojen käsittelyyn asianmukaisella tavalla.


Tapamme kerätä ja säilyttää tietoja noudattaa henkilötietolain vaatimuksia. Staypro on vastuussa tietojen käsittelystä. Staypron hallinto käsittelee tietoja täyttääkseen lain vaatimukset. Käytämme evästeitä käsitellessämme antamiasi tietoja tai käyttäessäsi internetsivustoamme. Tietoja käytetään ainoastaan tilausten käsittelyyn ja täyttääkseen vaatimukset asiakkaana.


Henkilökohtaiset tiedot tallennetaan niin kauaksi aikaa kuin asiakas on rekisteröitynyt Staypron asiakkaaksi. Asiakkaaksi rekisteröitymisen voi peruuttaa milloin tahansa. Jos asiakas ei ole ollut aktiivinen kolmeen (3) vuoteen, tiedot poistetaan automaattisesti.


Sinulla on oikeus saada tietoa sinusta käytetystä tiedosta kerran kalenterivuodessa. Jos haluat saada tämän tiedon, sinun tulee pyytää sitä kirjallisesti kirjeitse. Pyynnöt lähetetään alla olevaan osoitteeseen.


Koska olet tehnyt ostoksia Stayprolta, sähköpostiosoitettasi ja puhelinnumeroasi voidaan käyttää suoramarkkinointitarkoituksiin. Olethan tietoinen, että voit aina kieltäytyä suoramarkkinoinninsta viestillä, joka lähetetään sinulle. Lisätietoja


Jos tietojasi käytetään vastoin henkilötietolakia, sinulla on oikeus vaatia näiden tietojen korjaamista, estämistä tai poistamista.


Sinulla on milloin tahansa oikeus peruuttaa suostumus koskien henkilötietojen käsittelyä. Peruutuksen voit tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4272 0222.


Asiakkaanamme voit saada tietoa sähköpostiisi koskien tilaustasi, laskutustasi, tarjouksia tai uutisia.


Riidat
Riidoissa, joissa osallisena on yksityinen kuluttaja, noudatetaan kuluttajalautakunnan ohjeita ja säädöksiä. Riidat, jossa on osallisena kaksi tai useampia yrityksiä, ratkaistaan oikeusteitse.


Pakottava este
Staypro on vapautettu seurauksista, jos joku seuraavista olosuhteista vallitsee ja se hidastaa tai estää velvoitteiden täyttämistä. Näitä tilanteita ovat hallituksen toimet tai laiminlyönnit, konflikti työmarkkinoilla, saarto, lakot, terrorismi, tulipalo, tulva, sabotaasi tai suuremman luokan onnettomuus. Tähän sisältyy myös valtion päätökset, jotka vaikuttavat markkinointiin tai myyntiin kielteisesti, esimerkiksi rajoitukset jne.


Muuta
Staypro pidättää oikeuden kirjoitusvirheisiin, väärin ilmoitettuihin hintoihin ja tekniseen informaatioon. Jos ilmenee kysymyksiä, otathan ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluun.


Staypro
Y-tunnus: 556728-3857
ALV-numero: FI28394814

Kilabergsvägen 4, 126 49 HÄGERSTEN
Puh: 09 4272 0222
Sähköposti: info@staypro.fi