Tämä sivu sisältää osto- ja toimitusehdot yksityisasiakkaille.
Oletko yritysasiakas? Osto- ja toimitusehdot yritysasiakkaille.

Seuraavat ehdot koskevat kaikkia asiakkaan (jäljempänä "sinä") tekemiä tilauksia Proffsmagasinet Svenska AB:ltä (org.nr 556728-3857) (jäljempänä "Proffsmagasinet" tai "me") Staypro.fi-verkkosivustolla, postitse, puhelimitse ja muilla yhteydenottotavoilla (yhteisesti "Verkkosivusto").

Hinnat ja tilaaminen

Hinnat Verkkosivustolla ilmoitetut hinnat ilmoitetaan joko arvonlisäverottomina tai arvonlisäverollisina asiakkaan Verkkosivustolla tekemän valinnan mukaisesti. Hintojen esitystavasta riippumatta loppusummaan lisätään aina arvonlisävero ja mahdolliset muut kustannukset ennen tilauksen vahvistamista.

Maksuvaihtoehdot Yksityishenkilöt maksavat tilauksensa Klarna Checkoutin avulla: Klarnan tietosuojaseloste.

Maksuvaihtoehtoina on Klarna lasku, Klarna osamaksu, verkkopankkimaksut (Aktia, Danske Bank, Nordea, Osuuspankki, S-Pankki ja Säästöpankki) ja kortit (Visa, Mastercard ja American Express).

Tilaaminen Voit tilata tuotteita Verkkosivustolta.

Toimitukset

Toimitukset Proffsmagasinet pitää useimpia Verkkosivustolla esillä olevia tuotteita varastossa.

Varastossa olevat tuotteet lähetetään normaalisti sivustolla ilmoitetun ajan kuluessa. Mikäli toimitusaika poikkeaa ilmoitetusta, Proffsmagasinet ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse. Mikäli toimitus myöhästyy, sinulla on oikeus perua tilaus ilman lisäkustannuksia, jos tilauksesi koskee tavalliseen valikoimaan kuuluvia tuotteita.

Mikäli eri tuotteiden toimitusaika poikkeaa toisistaan huomattavasti, meillä on oikeus jakaa toimituksesi osiin.

Rahti Proffsmagasinet käyttää ensisijaisena kuljetusyrityksenä Posti Group Oyj:tä ("Posti"). Muitakin rahtivaihtoehtoja voidaan käyttää riippuen tuotteen koosta ja muodosta sekä vastaanottajan sijainnista.

Rahtivaihtoehtoihin kuuluvat myös asiamiehen välityksellä tehtävät kuljetukset, kotiinkuljetukset sekä lavatoimitukset.

Toimitusvahingot Jos lähetyksestä puuttuu tuotteita tai havaitset vastaanottamissasi tuotteissa kuljetusvaurioita, pyydämme sinua ilmoittamaan asiasta ensisijaisesti tavarankuljettajalle.

Ota sen jälkeen sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen info@staypro.fi ja ilmoita tavarankuljettajalta saamasi tapausnumero.

Shipment to foreign countries We can upon request ship to other countries than Finland. Please send us your request to info@staypro.fi. We will without exceptions require prepayment or credit card payment.

We reserve the right to refuse sales to foreign countries.

HUOM! Emme valitettavasti toimita tuotteita Ahvenanmaalle tällä hetkellä.

Kaupan peruuttaminen

Lunastamattomat paketit Mikäli asiakas ei lunasta pakettia ilmoitetussa ajassa, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta rahtimaksun, tavarankuljettajan palautusmaksun Proffsmagasinetille sekä hallinnointikulut. Edellä mainittu pätee siinäkin tapauksessa, että Proffsmagasinet on lähettänyt tuotteen asiakkaalle ilman toimituskuluja.

30 päivän asiakastyytyväisyystakuu Haluamme, että sinulla on mahdollisuus tutkia meiltä ostamiasi tuotteita. Siksi tarjoamme sinulle 30 päivän asiakastyytyväisyystakuun.

Mikäli haluat käyttää takuuta, toivomme, että ilmoitat siitä meille sähköpostitse mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta.

Jotta voimme hyväksyä palautuksesi asiakastyytyväisyystakuun mukaisesti, palautuksen on täytettävä tietyt kriteerit. Lisätietoja saat sähköpostilla osoitteesta info@staypro.fi. Hyvittäminen tai takaisinmaksu tapahtuu tavallisesti 10 pankkipäivän kuluessa hyväksytystä palautuksesta.

Asiakas on vastuussa tuotteen arvon vähenemisestä, joka johtuu muusta kuin tuotteen laadun, ominaisuuksien ja toimintojen tarkistamiseksi välttämättömästä käsittelystä.

Jos asiakas haluaa käyttää asiakastyytyväisyystakuuta, asiakas maksaa meiltä ostamansa tuotteen toimituskustannukset. Otathan huomioon, ettemme voi noutaa asiamiehelle toimitettua tai kirjattuna kirjeenä lähetettyä pakettia. Otamme vastaan ainoastaan asiakaspalvelustamme annettujen ohjeiden mukaisesti lähetettyjä yrityspaketteja. Jos paketti vaurioituu tai katoaa palautuslähetyksessä, jonka rahdinkäsittelyä ei ole hankittu Staypron kautta, emme vastaa vahingosta.

Asiakastyytyväisyystakuun lisäksi pätee kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Takuu ja reklamaatiot

Takuu Proffsmagasinet auttaa asiakasta takuuvaatimuksen tekemisessä, mikäli tuote on ostettu meiltä. Useimmilla valikoimissamme olevilla tuotteilla on valmistajan myöntämä 1–2 vuoden takuu. Joidenkin tuotteiden kohdalla takuu on pidempi. Takuuajan ja ehdot löydät valmistajan verkkosivuilta. Otathan huomioon, että takuuehdoissa voi olla eroja myös sen mukaan, onko ostaja yksityishenkilö vai yritys.

Huomioithan myös, että jotkut valmistajat tarjoavat pidemmän takuuajan, jos rekisteröit työkalun valmistajan verkkosivuilla.

Ensisijaisesti tuote korjataan, mutta se voidaan myös vaihtaa uuteen, jos korjaaminen tulee kohtuuttoman kalliiksi.

Seuraavista syistä johtuvat viat eivät yleensä kuulu valmistajan takuun piiriin:

  • vahinko, joka on tapahtunut sen jälkeen, kun olet saanut tuotteen
  • huolimattomuus
  • epätavallinen käyttö
  • hoito- ja huolto-ohjeiden noudattamatta jättäminen
  • kuluvia osia, esim. istukkaa, hiiliharjoja tai muita tarvikkeita koskevat viat

Yksityisasiakkaiden reklamaatiot Kun yksityishenkilö tekee ostoksia verkkosivustomme kautta, vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Reklamaatio-oikeus kattaa ainoastaan valmistusvirheet. On tärkeää, että tarkastat tuotteen huolellisesti heti saatuasi sen.

Jos reklamaatio tapahtuu yli 6 kuukauden kuluttua tuotteen vastaanottamisesta, kuluttajan täytyy todistaa, että kyseessä on valmistusvika, joka kuuluu reklamaatio-oikeuden piiriin. Tuote tulee reklamoida kohtuullisessa ajassa siitä, kun vika on havaittu, tai se olisi pitänyt havaita.

Jos haluat vedota takuuseen tai tehdä tuotteesta reklamaation, ota sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen info@staypro.fi, niin autamme sinua. Käsittelyn nopeuttamiseksi ilmoita tilausnumerosi ja kuvaile vika lyhyesti.

Erimielisyydet Mikäli olet tyytymätön tekemääsi kauppaan tai asiasi käsittelyyn, suosittelemme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakas voi myös ODR-foorumin (http://ec.europa.eu/odr) kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja asiakas eivät pääse keskenään sovintoon.

Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä.

Henkilötiedot

Kaikkia Stayprolle antamiasi henkilötietoja käsitellään Staypron henkilötietojen käsittelyä koskevan käytännön mukaisesti. Kun olet tehnyt ostoksesi Stayprossa, sähköpostiosoitettasi ja matkapuhelinnumeroasi voidaan käyttää markkinointitarkoituksiin. Voit peruuttaa suostumuksesi markkinointiin milloin tahansa hallinnoimalla suostumustasi verkkosivuston Minun sivuni -palvelun suostumussivun kautta tai päivittämällä viestintäasetukset uutiskirjeessä olevan linkin kautta. Lue lisää käytännöstämme täältä.

Muuta

Pidätämme oikeuden kieltäytyä myymästä yritykselle tai yksityishenkilölle oman harkintamme mukaan.

Virheelliset tiedot Varaamme oikeuden mahdollisista kirjoitusvirheistä johtuviin muutoksiin, esim.

  • virheellisesti julkaistut hinnat
  • väärin ilmoitetut tekniset tai muut tuotetta koskevat tiedot
  • virheelliset kuvat
  • väärin ilmoitettu yhteensopivuus

Pidätämme oikeuden siihen, että tilatut tuotteet saattavat loppua tavarantoimittajalta, emmekä tästä syystä voi täyttää omaa osaamme sopimuksesta. Mikäli näin kävisi, otamme sinuun yhteyttä ja pyrimme mahdollisuuksien mukaan löytämään vastaavan tuotteen.

Ylivoimainen este Proffsmagasinet ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat Proffsmagasinetin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota tämän ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia tämä ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää.

Jos sinulla on kysyttävää tai jokin asia on jäänyt epäselväksi, asiakaspalvelumme vastaa mielellään kysymyksiisi. Sinun ja meidän välisemme sopimukset tehdään suomen kielellä, ellei tapauskohtaisesti muuta sovita.

Ota yhteyttä

Puh. 09 4272 0222

Asiakaspalvelu

Ostaminen, tilaaminen, tuotetiedot, tilaus- ja toimitustiedot, takuu- ja reklamaatioasiat, korjaukset ja kauppojen peruuttaminen

Sähköposti: info@staypro.fi

Postiosoite

Proffsmagasinet Svenska AB
Box 44024
100 73 Stockholm
Sweden